DAG 21: MAANDAG 21-12-2020

Zo stijf als een plank!

Zo stijf als een plank? Dat kennen de Veluwelopers niet. En toch is dat wat we vandaag gaan doen. Planken! Om en om, 30 seconden in de plank, 30 seconden pauze. Dit herhaal je totdat de buikspieren je smeken om op te houden.

Zorg dat de elleboog recht onder de schouder staat, en dat je nek, rug en heupen op één rechte lijn liggen. Trek je navel naar binnen om je buikspieren aan te spannen. En, niet geheel onbelangrijk, rustig blijven ademen. 

Pas de tijd voor jezelf aan, dit is voor iedereen verschillend. Begin je bij de eerste 30 seconden al flink te trillen, dan wissel je af in periodes van 15 seconden "planken" en 15 seconden pauze. Voel je na 30 seconden nog niets, maak er dan 45 seconden of zelfs een minuut van.  Doe de oefening gecontroleerd, maak een mooie rechte plank. Geen idee of je recht ligt? Ga gewoon voor de spiegel liggen, of plaats je telefoon in selfie stand voor je. Of beter nog, doe het om en om met een huisgenoot, partner, maatje, zodat je waar nodig de houding kunt corrigeren en elkaar kunt oppeppen en motiveren!

Plank ze en tot morgen op dag 22!