DINSDAG 1-12-2020

DAG 8: DINSDAG 8-12-2020

In 12 minuten kijken hoe het ervoor staat!

Vandaag kan je kijken hoe het ervoor staat met het uithoudingsvermogen. Loop zo ver mogelijk als je kunt in 12 minuten en deel je afstand in de groepsapp (als je wilt)!  

Zoals bij iedere training, loop 10 tot 15 minuten goed warm, doe daarna een aantal vertrouwde losmaakoefeningen (armzwaai, zijwaartse zwaai, heupen, 8-tjes, enkels). Bouw rustig op met knieheffen en hakkenbil. Aansluitend 2 tot 3 versnellingsloopjes voordat je aan je 12 minuten begint.

Begin niet te hard, moeilijkste van deze 12 minuten is het tempo vasthouden. Probeer tijdens deze 12 minuten zoveel mogelijk meters af te leggen. Mooiste is om dit op een vlak stuk te doen waar je ongestoord kan blijven gaan.

Benieuwd hoe het gesteld is met je basisconditie. Klik dan hier!

Kijk naar afloop ook nog eens in de tempotabel van dag 2 in welk tempo je gevoelsmatig hebt gelopen.

Zit dinsdag niet in je vaste trainingsroutine? Verschuif hem na de dag waar het je uit komt

Succes met deze pittige 12 minuten, wees trots op je afstand en tot morgen op dag 9!